BP ، شرکت چندملیتی نفت و گاز بریتانیا، قصد خود را برای واگذاری فعالیت‌های نیروگاهی بادی خشکی خود در ایالات متحده، با اشاره به ناهماهنگی با اهداف رشد استراتژیک خود در حالی که تمرکز خود را به سمت مشارکت خورشیدی خود با Lightsource BP تغییر می‌دهد، آشکار کرده است.

این شرکت قرار است فرآیند فروش BP Wind Energy را آغاز کند که شامل ده تاسیسات عملیاتی انرژی بادی خشکی در هفت ایالت در ایالات متحده است که دارای ظرفیت خالص تولید 1.3 گیگاوات است. بخش انرژی بادی با چالش‌های متعددی مواجه شده است که باعث شده چندین شرکت به دلیل افزایش هزینه‌های مواد، افزایش نرخ بهره و اختلال در زنجیره تامین، قراردادهای برق را لغو کنند. ویلیام لین، معاون اجرایی BP در بخش گاز و انرژی های کم کربن (low carbon energy)، اظهار داشت: “ما معتقدیم که این تجارت احتمالاً برای مالک دیگری ارزش بیشتری خواهد داشت.”

در نوامبر، BP قصد خود را برای به دست آوردن مالکیت کامل Lightsource BP، بزرگترین توسعه دهنده انرژی خورشیدی در اروپا اعلام کرد. این تصمیم در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که موری آچینکلاس (Murray Auchincloss)، مدیرعامل جدید BP، طرح‌های جدید بادی فراساحلی را در پاسخ به نارضایتی سرمایه‌گذاران از رویکرد انتقال انرژی خود متوقف نموده و استخدام‌ها را متوقف کرده است، و شرکت تمرکز خود را به عملیات سنتی نفت و گاز خود برمی‌گرداند. این نشان دهنده انحراف قابل توجهی از استراتژی مدیر عامل قبلی، برنارد لونی (Bernard Looney) است که هدفش دور شدن سریع از سوخت های فسیلی بود. تاکید فزاینده BP بر انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های اخیر تأثیر منفی بر سود شرکت داشته است، زیرا بازده حاصل از انرژی پاک کاهش یافته و قیمت نفت و گاز افزایش یافته است. دوری از سرمایه گذاری در نیروگته های باد خشکی با تعهد مجدد BP به سوخت های فسیلی همسو است. اخیرا، BP یک قرارداد یک میلیارد دلاری را با مدیریت جهانی آپولو (NYSE:APO) برای حمایت از سرمایه گذاری خود در خط لوله گاز طبیعی Trans Adriatic Pipeline تکمیل کرد. آپولو اکنون یک سهام غیر کنترلی در BP Pipelines TAP Limited، یکی از شرکت های تابعه BP که 20 درصد از سهام Trans Adriatic Pipeline AG را در اختیار دارد، به دست آورده است. وجوه حاصل از این معامله به BP در دستیابی به هدف واگذاری خود برای سال 2024 کمک می کند(از  2 میلیارد دلار به 3 میلیارد دلار).

BP PlcAPOTrans Adriatic Pipeline