پس از یک سال مذاکره، شرکت نفتی ADNOC ابوظبی برای خرید غول شیمیایی آلمانی Covestro در معامله ای به ارزش 16.3 میلیارد دلار (14.7 میلیارد یورو) با احتساب بدهی به توافق رسید.  ADNOC در نظر دارد پیشنهاد خرید 68.86 دلار (62.00 یورو) به ازای هر سهم Covestro را ارائه دهد که پیش بینی می شود توسط سازنده مواد شیمیایی تایید شود. Covestro اظهار داشت: “با توجه به بررسی سند پیشنهادی، هیئت مدیره و هیئت نظارت بر این فرض می باشند که پذیرش پیشنهاد ارائه شده را به سهامداران شرکت توصیه خواهند نمود.”

قیمت خرید نشان می‌دهد که ارزش سهام Covestro حدوداً 13 میلیارد دلار (11.7 میلیارد یورو) است که نشان‌دهنده صرف سهام حدود 54 درصدی نسبت به قیمت پایانی بی‌تأثیر در 19 ژوئن 2023 است که یک روز قبل از انتشار هرگونه گزارش رسانه‌ای در مورد معامله احتمالی بود.  به گفته Covestro ، این پیشنهاد نیاز به حداقل آستانه پذیرش 50 درصد به اضافه یک سهم، همراه با شرایط استاندارد بسته شدن مانند کنترل ادغام، کنترل سرمایه گذاری خارجی و مجوزهای یارانه های خارجی اتحادیه اروپا دارد. این معامله یکی از بزرگترین معاملات نقدی در بخش مواد شیمیایی تا به امروز است و اولین موردی است که یک شرکت فهرست شده در شاخص بلو چیپ DAX 40 آلمان توسط یک شرکت دولتی از منطقه خلیج فارس خریداری شده است.  ADNOC  که مسئول تقریباً تمام تولید نفت در امارات متحده عربی است، به دنبال سرمایه گذاری در بخش مواد شیمیایی و پتروشیمی برای تقویت عملیات پایین دستی خود است.

ADNOC ابتدا تقریباً یک سال پیش به Covestro نزدیک شد. در ژوئن 2024، تلاش‌های گسترده ADNOC در سال گذشته برای به دست آوردن Covestro پیشرفت قابل‌توجهی داشت، زمانی که Covestro تصمیم خود را برای “مذاکره دقیق با ADNOC” اعلام کرد و اجازه دسترسی به سوابق مالی خود را برای بررسی دقیق در مورد معامله پیشنهادی داد. سلطان احمد الجابر، مدیر عامل و مدیرعامل گروه ADNOC، در پاسخ به مشارکت استراتژیک که امروز فاش شد، اظهار داشت: “این مشارکت استراتژیک یک تناسب طبیعی است و به طور یکپارچه با رشد هوشمند مداوم و استراتژی ثبات آینده ADNOC و چشم انداز ما برای تبدیل شدن به یکی از 5 شرکت برتر جهانی مواد شیمیایی همسو است.”

ADNOCCovestro