تنها چند روز پس از از سرگیری فعالیت های عادی در سایر تاسیسات که قبلاً به دلیل طوفان فرانسین تعطیل شده بودند، شل در حال آماده شدن برای تعلیق تولید نفت و گاز در دو سکوی خود در خلیج مکزیک ایالات متحده است.

روز یکشنبه، شل اعلام کرد که از نزدیک اختلالات جوی استوایی Disturbance 35 را برای هرگونه تأثیر احتمالی بر دارایی ها و عملیات خود در خلیج مکزیک زیر نظر دارد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، شل قرار است تولید خود را در سکوهای Stonesو Appomattox متوقف کند و تخلیه پرسنل غیر ضروری را از تاسیسات خود در سکو Mars Corridor آغاز کرده است.

شل در به‌روزرسانی اولیه خود در رابطه با Disturbance 35، که طبق گزارش مرکز ملی طوفان ایالات متحده، 50 درصد احتمال دارد که به یک طوفان استوایی تبدیل شود، گفت: “ما در حال توقف ایمن برخی از عملیات حفاری خود هستیم و در حال حاضر هیچ تاثیر دیگری بر تولید خود در سراسر خلیج مکزیک نداریم.”.

در اوایل این ماه، شل تولیدات سکوهای Perdido، Auger و Enchilada/Salsa خود را به دلیل طوفان فرانسین که در اوایل سپتامبر به لوئیزیانا رسید، متوقف کرده بود. علاوه بر این، شل فعالیت‌های حفاری را به‌طور ایمن در سکو Whale، که انتظار نمی‌رود تا اواخر امسال عملیات خود را آغاز کند، متوقف کرده است. در 11 سپتامبر، زمانی که طوفان فرانسین به سواحل لوئیزیانا حمله کرد، تقریباً 46 درصد از سکوهای تولید سرنشین دار در خلیج مکزیک تخلیه شدند که حدود 40 درصد از تولید نفت خام را تحت تأثیر قرار داد. نزدیک به نیمی از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک نیز متوقف شد. پس از عبور فرانسین، شل تولید خود را در Appomattox، Mars، Vito، Ursa و Olympus پس از حل مشکلات پایین دستی افزایش داد. پالایشگاه هایی که مجبور بودند قبل از رسیدن طوفان فرانسین، عملیات خود را کاهش دهند، از جمله پالایشگاه های Norco شل و Baton Rouge اکسون (Exxon) ، در 13 سپتامبر شروع به بازگشایی کردند. تاسیسات Norco و Geismar شل در حال بازگشت به فعالیت عادی بودند. در طول طوفان، هیدروکراکر (Hydrocracker) نورکو با قطعی کوتاه برق مواجه شد اما هیچ آسیبی ندید. شل تصمیم داشت هیدروکراکر نورکو را به عنوان بخشی از یک چرخه تعمیراتی معمول و برنامه ریزی شده از مدار خارج نماید که اکنون این امر جلوتر از زمان خود رخ داده است.

Shell GlobalExxonNOAA