قیمت نفت خام WTI ایالات متحده برای مدت قابل توجهی در پایین ترین سطح، 70 دلار در هر بشکه تثبیت شده است و دولت بایدن را قادر می سازد تا تکمیل ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را افزایش دهد، همانطور که پیشتر پیش بینی گردیده بود که این امر در قیمت 79 دلار در هر بشکه یا پایین تر انجام خواهد گردید.

از صبح روز سه شنبه، قیمت هر بشکه نفت خام WTI در کانال 70 دلار قرارگرفته است که اخیراً در زیر این سطح نوسان داشته است. با این حال، طبق گزارش روز سه شنبه شبکه بلومبرگ، وزارت انرژی تنها 841 میلیون دلار برای خرید نفت خام برای SPR در دست دارد. این مقدار بر اساس محاسبات بلومبرگ، امکان دستیابی به حدود 12 میلیون بشکه نفت خام با قیمت های فعلی را فراهم می کند. با توجه به مجموع ظرفیت 714 میلیون بشکه ای SPR  در حال حاضر  که کمی بیش از 50% پر میباشد ، این افزایش بسیار ناچیز خواهد بود.

دفتر ذخایر نفت وزارت انرژی آمریکا اخیراً درخواستی برای مناقصه برای عرضه حداکثر 1.5 میلیون بشکه نفت به تاسیسات Bayou Choctaw در ژانویه 2025 صادر کرده است. درخواست دیگری برای 2 میلیون بشکه دیگر برای سایت Bryan Mound برای تحویل در ژانویه 2025 در نظر گرفته شده است. این ابتکار، ادامه فرایندی از عملکرد اساسی SPR در تثبیت بازار در بحبوحه اختلالات عرضه جهانی میباشد. برای مثال وزارت خزانه داری ایالات متحده ادعا می کند، انتشار بیش از 180 میلیون بشکه نفت از SPR در سال 2021،. همراه با اقدامات هماهنگ بین المللی، به کاهش قیمت بنزین تا 40 سنت در هر گالن در سال 2022 کمک کرده است. در حال حاضر، SPR حاوی 375 میلیون بشکه نفت خام است که 263 میلیون بشکه کمتر از مقدار ذخیره شده در آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن مییاشد. SPR که برای نگهداری 714 میلیون بشکه نفت خام طراحی شده است، در غارهای نمک زیرزمینی در چهار مکان در تگزاس و لوئیزیانا قرار دارد و برای محافظت از اقتصاد و معیشت آمریکا در دوره‌های کمبود نفت طراحی شده است.

Bryan MoundBloombergSPR Storage Site